Generelle oplysninger:
BORN Nordic ApS
CVR-nr: 37859818

Administrationsadresse:
Balar c/o BORN Nordic ApS
Landbrugsvej 10L
5260 Odense
E-mailadresse: info@balar.dk
Telefonnummer: +45 4422 3007

Generelt:
Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser gælder for alle leverancer fra og handler indgået med Balar. Enhver fravigelse af de generelle salgs- og leveringsbetingelser, kan kun ske efter skriftlig tilladelse fra Balar.

Priser:
Alle priser på hjemmesiden er, med mindre andet er angivet, kontante enhedspriser inkl. moms, import told samt afgifter, dog eksklusiv levering. Alle priser på hjemmesiden er danske priser (DKK). Balar forbeholder sig retten til at ændre priser uden varsel. Ved overskridelse af betalingsfristen, samt ved salg til erhvervsdrivende, forbeholder vi os retten til at debitere det forfaldne beløb med 2 % i rente pr. måned samt et rykkergebyr svarende til DKK 80,- inkl. moms pr. rykker. Varen forbliver ejendom til Balar indtil hele købesummen inkl. evt. renter og omkostninger er betalt. Alle sager som ikke betales efter rykkerskrivelser overdrages til RKI A/S.

Bestilling:
Alle varer kan bestilles online i vores webshop. Bestilling kan ske alle døgnets 24 timer – 365 dage om året
Ordrer ekspederes alle hverdage i tidsrummet 09:00 – 16:00.

Returnering:
Alle returvarer skal sendes til vores lager på adressen:
Balar c/o BORN Nordic ApS
Landbrugsvej 10L
5260 Odense
Att: "ordrenummer"

Betaling:
VISA/Dankort
VISA Electron
Master Card
American Express
Apple Pay
Google Pay
Shop Pay

EAN til offentlige institutioner: kontakt os på info@balar.dk

Balar opkræver ingen kortgebyr eller anden afgift for betalingen.
Det fulde beløb debiteres, når varen sendes afsted til modtager.

Levering og fragt:
Forsendelser pålægges fragtomkostninger efter gældende takster. Vi leverer med DAO eller GLS. Fragt koster fra 29 kr og der kan opnås gratis levering ved valg af GLS/Dao Pakkeshop, Udleveringssted/Postbutik eller GLS til firmaadresse. Varer leveres almindeligvis inden for 1-2 hverdage.
Det er endvidere muligt at vælge afhentning på vores lager i Odense for de fleste varer. Undtagelser er varer som Balar ikke selv lagerfører.

Ved køb af flere produkter, hvor et eller flere produkter er forudbestilling, sendes din ordre samlet, når alle produkter er på lager. Ønsker du dellevering kan der forekomme ekstra fragtomkostninger. Kontakt os for nærmere information og aftale.

Returret:
Vi tilbyder 14 dages fuld returret. Fortrydelsesretten løber fra det tidspunkt, hvor varen overdrages til forbrugeren. Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives på info@balar.dk eller ved at benytte standardfortrydelsesformularen. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

I tilfælde af, at du nægter modtagelse af pakken eller ikke afhenter din pakke i en pakkeshop, posthus eller pakkeboks, så vil omkostningerne for returnering af pakken til vores adresse pålægges dig. Omkostningerne modregnes i krediteringen til det benyttede kreditkort. Retur- og håndteringsomkostningerne er på 45 kr.

Returnering:
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse og du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage. Sørg derfor altid for at passe ekstra godt på den originale emballage I tilfælde af, at du skal benytte fortrydelsesretten.

Udgifterne for returnering forventes højst at beløbe sig til ca. 50kr. Dette er blot en forventet pris og afhænger af, hvordan du sender pakken retur og med hvilket fragtfirma.

Varens stand, når du sender den retur:
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Tilbagebetaling af købsbeløbet:
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Såfremt du har fortrudt købet ved at nægte at modtage eller afhente produktet vil vi modregne returomkostningerne i din tilbagebetaling.

Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:
Balar c/o BORN Nordic ApS
Landbrugsvej 10L
5260 Odense
Att: Fortrydelse "ordrenummer"

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav ved mindre andet er aftalt. Skulle det alligevel ske, vil ekstra omkostninger bliver fratrukket i tilbagebetalingen.

Reklamationsret:
Der gives 24 måneders reklamationsret på alle varer. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Det er dog en forudsætning, at disse mangler, ikke er opstået som følge af din fejlagtige brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd, der har medført manglen eller fejlen. Du skal reklamere inden rimelig tid efter du har konstateret manglen. Reklamerer du indenfor 2 måneder, anses reklamationen altid for værende rettidig.

For alle varer (herunder varer med begrænset holdbarhed såsom batterier, powerbanks og LED pærer) gælder det, at almindeligt slid ikke er en mangel i købelovens forstand, selvom nedslidning kan indtræde inden udløbet af de 2 års reklamationsret.

Hvis du ønsker at reklamere over et produkt, skal varen sendes til os på vores adresse. Kontakt os - så sender vi dig en returlabel.
Ved reparation skal udførlig fejlbeskrivelse samt kopi af faktura medsendes. Varer til ombytning/reparation skal så vidt muligt returneres komplet. I tilfælde af returnering af en vare, hvor der ikke kan konstateres nogen fejl, forbeholder Balar sig retten til, at fakturere Dem et eftersynsgebyr på brugt tekniker tid samt forsendelse. (1 teknikertime faktureres med DKK 395,- inkl. moms.)

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger. Alternativt kan du kontakte os, så vi laver en returlabel til dig.

Varen sendes til:
Balar c/o BORN Nordic ApS
Landbrugsvej 10L
5260 Odense
Att: RMA "ordrenummer"

Når du returnerer varen, bedes du sende en mail til info@balar.dk, hvor du beskriver problemet så detaljeret som muligt samt oplyser dit ordrenummer. Når pakken sendes, vedlægges en følgeseddel med ordrenummer.

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Pricerunner Købsgaranti:
Som medlem på PriceRunner sikres dit køb op til 50.000 kroner, hvis noget skulle gå galt i forbindelse med dit køb. Købsgarantien koster ingenting for dig som forbruger og gælder for alle køb, når du handler hos os.

Selvom du ikke allerede er medlem på PriceRunner og er kommet ind til vores hjemmeside via dem, kan dit køb stadig blive omfattet af Købsgarantien. Det eneste, du behøver at gøre, er at registrere dig inden for 60 minutter efter dit køb. At blive medlem koster intet og tager mindre end tre minutter! Besøg PriceRunner for at få gratis Købsgaranti

Hvis du ønsker, at dit køb skal blive omfattet af Købsgarantien, skal din bestilling være adresseret til dig personligt. Med Købsgarantien får du erstatning, hvis en vare er defekt, hvis en vare mangler ved levering, hvis levering af varen udebliver eller hvis varen er forkert eller fejlbehæftet. Erstatning udbetales alene for anskaffelsesomkostninger, fragtudgifter og den direkte økonomiske skade, du som kunde har lidt. Ingen økonomisk kompensation gives for andre direkte eller indirekte omkostninger, værditab eller udeblevne indtægter. Besøg PriceRunner for at se de endelige brugervilkår samt en liste med kategorier, der ikke er dækket af garantien.

Force Majeure:
Enhver ordre modtages under forbehold af force majeure, herunder krig, borgerlige uroligheder, naturkatastrofer, strejker og lockout, svigtende forsyninger af råvarer, ildebrand, beskadigelse af Balar eller leverandørernes produktionsapparat, svigtende transportmuligheder, import eller eksportforhold samt enhver anden begivenhed, der hindrer/ begrænser os i at levere varen. Balar har mulighed for at vælge mellem at hæve handlen, hæve en del af den, eller at levere så snart hindringen for normal levering er bortfaldet. Vi friholder os for ethvert tab De måtte lide som følge af den manglende levering ved Force Majeure. 

Klageadgang:
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til info@balar.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.naevneneshus.dk 

Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal - http://ec.europa.eu/odr  

Dansk kundeservice:
Kundeservice e-mail: info@balar.dk
Telefonnummer: +45 71 99 41 09

Enhver tvist mellem forretningen og kunden afgøres efter Dansk lov.

Handelsbetingelserne er senest opdateret 10.09.2020

Standardfortrydelsesformular:
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til:
Balar c/o BORN Nordic ApS
Landbrugsvej 10L
5260 Odense
E-mail: info@balar.dk

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

______________________________________________________________________________________

Bestilt den: _______________________________ Modtaget den: _______________________________

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

Forbrugerens adresse: ___________________________________________________________________

Forbrugerens underskrift: _________________________________________ Dato: _________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

Cookie- og privatlivspolitik


Introduktion

Når du besøger vores website indsamles der oplysninger om dig, som bruges til at tilpasse og forbedre vores indhold og til at øge værdien af de annoncer, der vises på siden. Hvis du ikke ønsker, at der indsamles oplysninger, bør du slette dine cookies (se vejledning) og undlade videre brug af websitet. Nedenfor har vi uddybet, hvilke informationer der indsamles, deres formål og hvilke tredjeparter, der har adgang til dem.

Cookies
Websitet anvender "cookies", der er en tekstfil, som gemmes på din computer, mobil el. tilsvarende med det formål at genkende den, huske indstillinger, udføre statistik og målrette annoncer. Cookies kan ikke indeholde skadelig kode som f.eks. virus.

Det er muligt at slette eller blokere for cookies. Se vejledning: http://minecookies.org/cookiehandtering

Hvis du sletter eller blokerer cookies vil annoncer kunne blive mindre relevante for dig og optræde hyppigere. Du kan desuden risikere at websitet ikke fungerer optimalt samt at der er indhold, du ikke kan få adgang til.

Personoplysninger

Generelt
Personoplysninger er alle slags informationer, der i et eller andet omfang kan henføres til dig. Når du benytter vores website indsamler og behandler vi en række sådanne informationer. Det sker f.eks. ved alm. tilgang af indhold, hvis du tilmelder dig vores nyhedsbrev, deltager i konkurrencer eller undersøgelser, registrerer dig som bruger eller abonnent, øvrig brug af services eller foretager køb via websitet.

Vi indsamler og behandler typisk følgende typer af oplysninger: Et unikt ID og tekniske oplysninger om din computer, tablet eller mobiltelefon, dit IP-nummer, geografisk placering, samt hvilke sider du klikker på (interesser). I det omfang du selv giver eksplicit samtykke hertil og selv indtaster informationerne behandles desuden: Navn, telefonnummer, e-mail, adresse og betalingsoplysninger. Det vil typisk være i forbindelse med oprettelse af login eller ved køb.

Sikkerhed
Vi behandler dine personoplysninger sikkert og fortroligt i overensstemmelse med gældende lovgivning, herunder persondataforordningen og databeskyttelsesloven.
Dine oplysninger vil alene blive anvendt til det formål, de er indsamlet til, og vil blive slettet, når dette formål er opfyldt eller ikke længere relevant.
Vi har truffet tekniske og organisatoriske foranstaltninger mod, at dine oplysninger hændeligt eller ulovligt bliver slettet, offentliggjort, fortabt, forringet eller kommer til uvedkommendes kendskab, misbruges eller i øvrigt behandles i strid med lovgivningen.

Formål
Oplysningerne bruges til at identificere dig som bruger og vise dig de annoncer, som vil have størst sandsynlighed for at være relevante for dig, at registrere dine køb og betalinger, samt at kunne levere de services, du har efterspurgt, som f.eks. at fremsende et nyhedsbrev. Herudover anvender vi oplysningerne til at optimere vores services og indhold.

Periode for opbevaring
Oplysningerne opbevares i det tidsrum, der er tilladt i henhold til lovgivningen, og vi sletter dem, når de ikke længere er nødvendige. Perioden afhænger af karakteren af oplysningen og baggrunden for opbevaring, dog maks 5 år jf. Bogføringsloven.

Videregivelse af oplysninger
Data om din brug af websitet, hvilke annoncer, du modtager og evt. klikker på, geografisk placering, køn og alderssegment m.v. videregives til tredjeparter i det omfang disse oplysninger er kendt. Du kan se hvilke tredjeparter, der er tale om, i afsnittet om "Cookies" ovenfor. Oplysningerne anvendes til målretning af annoncering.

Vi benytter herudover en række tredjeparter til opbevaring og behandling af data. Disse behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke anvende dem til egne formål.

Videregivelse af personoplysninger som navn og e-mail m.v. vil kun ske, hvis du giver samtykke til det. Vi anvender kun databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Indsigt og klager
Du har ret til at få oplyst, hvilke personoplysninger, vi behandler om dig i et almindeligt format (dataportabilitet). Du kan desuden til enhver tid gøre indsigelse mod, at oplysninger anvendes. Du kan også tilbagekalde dit samtykke til, at der bliver behandlet oplysninger om dig. Hvis de oplysninger, der behandles om dig, er forkerte har du ret til at de bliver rettet eller slettet. Henvendelse herom kan ske til: info@balar.dk. Hvis du vil klage over vores behandling af dine personoplysninger, har du også mulighed for at tage kontakt til Datatilsynet.
Ønsker du ikke længere, at vi skal behandle dine personoplysninger, eller at vi skal begrænse behandlingen af dine personoplysninger, kan du også sende os en anmodning herom til ovennævnte e-mailadresse.

Udgiver
Websitet ejes og publiceres af:

BORN Nordic Aps
Landbrugsvej 10L
5260 Odense S
Telefon: 4422 3007
Email: info@balar.dk